onsdag 15 juni 2011

Kallrörd rabarbersaft!!!!

Jag har gjort saft!!!!! ALLDELES själv!!! Ett steg närmare att bli den bullmamman (OBS ej bokstavligt talat) jag alltid velat bli!!!!

Varför försöker min iphone hela tiden försöka byta ut mina ord mot alldeles konstiga ord???
Bullmamma = Bill Amman

Iaf så blev den riktigt god... Smakar nästan lite åt fläderhållet!!!:)

Och givetvis ska jag dela med mig av det fantastiska receptet!!!!

Man behöver:
3 kg rabarber
2 citroner
45 g vinsyra (påse bland kryddorna)
Vatten
Socker

Skiva upp rabarberna och citronerna och lägg i glas- eller plåtburk/skål (ej plast!!). Lös upp vinsyran i ett glas med varmt vatten och häll över tillsammans med vatten så att det täcker all rabarber!! Låt stå i 1-2 dygn!



Sila sedan bort all rabarber och i vätskan som blir kvar rör du ner socker (ca 1 kg socker per liter vätska!!)


Häll upp på rena flaskor!! Klart!!


Voila!! Supergott dessutom:)


Det ni, det trodde ni inte va!!!!:)

2 kommentarer:

  1. Bill Amman! Hahaa! Min är likadan!

    SvaraRadera
  2. Bra gjort. Kommer du ihåg jordgubbssaften som jag brukar göra? Vill du ha receptet? Den är lika lätt att göra.

    SvaraRadera