måndag 16 november 2009

Kalmar=)

Idag har jag och Oscar varit iväg på en liten tripp till Kalmar... Oscar skulle jobba så jag passade på att hälsa på Tirrie=)

När vi kom fram hämtade vi Tirre på skolan och åkte och åt lunch på Byttan.
(Hon hjälpte mig också att ta bort slutarljudet på mobilen så att jag kunde med att ta lite kort idag=))

BYTTAN IS THE PLACE!!!!



Jag gillade det första gången vi var där...goda drinkar och skridskoåkning....
och gillar det ännu mer nu när vi varit där och ätit lunch!!
Blir garanterat ett besök på Byttan varje gång jag är i Kalmar=)



Sjukt snygga lampor har dom!!!


Och sjukt god mat!!!! Grillbuffé var dagens lunch=)








Efter maten tog jag och Tirre ett VPS..(varv på stan)..
och kollade in Kalmars utbud...hade lite viktiga saker att köpa=)...
men förutom det hittade jag en snygg tröja på Monki och lite andra fina små saker=)



Fika är också ett viktigt inslag i shoppingen.... vi fikade på ett jättemysigt ställe som bestod av massa små rum där man kunde sitta och mysa...och det gjorde vi!!!


Eftersom att jag och Oscar på vägen hem hade blivit av med våran guide, så gick vi givetvis lite fel...men vi fick iaf se lite utav Kalmars fina julpynt=)


Lite svårt att tyda denna bild....men det här var utsikten vi hade när vi körde hem = såg endast typ 5 meter framför bilen och duggregn på rutan hela vägen...underbart....men hem kom vi!!
Tack Tirrie för en alldeles underbar dag=)

1 kommentar:

  1. hahhaha, du är en så sjukt ihärdig fotograf (paparazzi) linda! goda bilder du fick taget i alla fall. Ser ut som att jag är bortsuddad i photoshop på den där fikabilden! men för alla som läser: jag var där..och nej, linda är inte psykiskt instabil och fikar med mållgan.. kul att du kom! klart ni gick vilse, mendå fick ni ju se fina larmtorget ser jag! take care you!

    SvaraRadera