söndag 21 augusti 2011

Härliga helg!!

Å, jag har haft en sån härlig helg..... Verkligen inte gjort någonting vettigt....fast ändå fått gjort en del ändå...

Lördagskvällen förgylldes med lite räkor och ost...

Hör och häpna att jag varit själv både fredagen och lördagen när Oscar jobbat...(dock bara till nio....men ändå)....och jag har inte ens klagat.... måste varit ordentligt sjuk eller nåt....

...och film... den här gamla filmen var ganska mysig att vila ögonen på...

och sen såg vi nummer tre av klassikern Big Mommas.....komedier kan aldrig bli riktigt bra tycker jag... men jag somna inte här heller...

Såååå skönt att bara vara ibland!!! (i alla fall när man inte orkar göra nåt annat=))

Idag gick jag upp tidigt och gjorde storröj i flera skåp i köket....ordning och reda, pengar på fredag!! gjorde goefrukost (rostade mackor med oboy etc) vid elva och sen la vi oss i sängen igen och kollade på Harry Potter 2....målet är att ha sett upp till femman innan fredag då det förmodligen blir Harry Potter 6-kväll med småkusinerna=)
Söndagskvällen avslutades med att Ellinor o Oskar kom förbi på lite kvällsmat....

Lite snacks innan maten....
Risotto, tryffelsås, fläskfilé och sparris....
...och chokladfondant med vaniljglass och hallonsorbet!!!
Kul att man känner smak på maten när man är tokförkyld....NOT!!!
men dom sa att det var gott i alla fall=)

Sa jag att vi hunnit med att städa idag också, styra upp i förrådet och svabba golven....å nu sitter vi här i soffan och klockan är bara kvart över nio.... härliga söndag!!!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar