tisdag 8 november 2011

Det är helt fantastiskt....

Att sluta jobbet halv två (Yippie).....MEN sen ha en föreläsning (jobbet, hade glömt) fram till halv fem.....Sen försöker man att vara fröken duktig och gå till skatteverket för att hämta ut personbevis (för lärarlegitimationen som typ kunde varit inskickad i augusti)...kommer dit och då stänger dom FYRA!! Suck.... Går hem med en ångest som säger mig att jag borde gå ut och gå (åt en halv chokladkaka till lunch....grrrrr) fast att jag verkligen inte vill då jag egentligen bara borde ta mig en varm dusch (två dagar med torrspray i håret=INTE ok) och är tokkissenödig och möter Oscar i hissen som säger att vi har tvättid ikväll (glömt det med) så bara att snällt följa med han ner i källaren och hänga upp tvätten (han hade som tur var börjat).... Kommer hem sätter mig vid köksbordet med fortfarande promenadångesten i magen, skickar iväg ett mess...."Promenad?" tar mig i pannan och blir påmind om smällen jag gjorde på jobbet när jag försökte nicka en HÅRD hylla, Hej Blåmärke!! så nu sitter jag här, fortfarande vid köksbordet och väntar på att tvätten ska hänga upp sig själv (jo, flera maskiner än en!!) och att köttfärsen ska hoppa i stekpannan och göras till en god kvällsmat....men NEJ det händer inte.....för Oscar är inte hemma!!! haha....skoja bara!!! detta kommer jag garanterat få äta upp..... skooooojade!!!!!!

Låter jag bitter?? men det är jag inte förstår ni!! bara lite trött... men det ska det snart bli ändring på!

förresten fick jag ett svar på smset "blir ingen promenad....tokförkyld"......såååå synd...

Tycker själv att jag skaffat mig lite mer vuxenpoäng på sista tiden och blivit lite sådär duktig ....ja, men du vet.... plocka med grejer här hemma, diska, å röja i skåpen.... å till och med tycka att det är roligt!! försökte fråga Oscar lite fint om han inte märkte hur husmorlig jag blivit.....han hånskrattade!! =)

SÅ nu ska jag springa på lätta steg ner till tvättstugan och göra klart, dansa in i duschen och ta fram mina kocktalanger och sen slå mig ner vid tvn lagom till halv åtta hos mig!!

Klara färdiga gå!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar