onsdag 18 april 2012

Påsken....

Är den bara en helg eller??

Vi påskpyntade helgen innan påsk...
...ska man då ta bort sakerna helgen efter?
Eller hur funkar det?

Våra saker är i alla fall fortfarande kvar...
...tills helgen....
....i brist på ork att plocka bort!!...

Mina fina påsktuppar!!


Årets påskägg blev påskpåsar...
...dock inte lika charmigt, så får nog återgå till äggsorten nästa år!
Men godis som godis=)
Oscars pappa var på besök här hela helgen...
Å på långfredagen hade vi dukat upp för påskbord för min lilla familj=)

 Påsk - jul - påsk - jul 
Man kan bli ruskigt förvirrad...
... maten är ju nästan identisk...

tur jag pyntade med en tupp i mitten av bordet!


 Lade jag upp mitt sjukligt goda recept på jansson?
Annars ska jag nog göra det!
Den har fått högsta betyg nu två gånger på rad!!
KUL!!
(Älskar recept som bara är att följa till punkt å pricka=))

När man bor i lägenhet är det alltid;
finns det hjärterum, finns det stjärterum!
(Bortse från tavlan i bakgrunden.....gillar den inte alls.... funderar på att hitta ett fint tyg och klä om lite=))

kom lite på sidospår här.... Kan man spraymåla tegel?
Ni ser vinstället där är ju av sånt dära tegel...
Oranget är inte riktigt bästa färgen!!
Tänk vitt!! Eller ljust grått kanske...
Oscar vad tycker du?
Vad tycker ni?


 Litet dessertbord
 Jessans godaste snabba cheesecake...
såååååå god!!!

 Anton var snögg!
 och jag och Oscar åt rester i en vecka typ...
(ser ni alla fina icamaxiburkar??=)
sååååå praktiskt att bara ha 1 sorts burkar)

Ännu en trevlig tillställning med familjen!!
=)

1 kommentar:

  1. Fantastiskt gott och trevligt som vanligt med den "lilla familjen", ett extra plus att OscarspappaPeppe och kusinElin var med :)
    // Ella

    SvaraRadera