torsdag 31 mars 2011

Le Rouge

I lördags mötte vi upp två kompisar från Sthlm och gick till Le Rouge som är en av Stockholms hetaste restauranger som ingår i F12-gruppen!!

Det började med en fördrink i Le Bar....


Coooool lampa:)








Hur snyggt inrett som helst!!!








Så till middagen....
Det började med bröd snyggt serverat i en papperspåse!!!





Sen kom det någon slags aptitretare....


Sen förrätt.... Musslor såklart!!!


Oscar åt rökta räkor...:)
Nu var vi mätta...


Huvudrätten: Côte de boeuf.... Typ 500 gram kött per person.....= ÄNNU mera mätt!!!!


Sen fick vi nån slags "låtamatensjunkainnandessertsorbet" fläder och päron sorbet toppat med champagne.... Verkligen gott, trots att man var mätt som ett svin!!!


Dessert javisst!!!!
För fyra personer....eh, eller tio...


Såhär såg det ut när vi var klara, ganska bra jobbat va....

Behöver jag berätta att vi åt i fem timmar eller att Perka kände personalen??


Kvällens Top notch var nog ändå vinet för 1000:-.... Om jag ändå hade känt nån skillnad från systemets 70:-viner.....


En toppenkväll på ett toppenställe med toppenmat!! Kan varmt rekommendera Le Rouge!!!

5 kommentarer:

  1. WOW vilken kväll det var..Grym mat och proffsig service..galet mkt mat...klart den häftigaste krogen jag ätit på..puren var nog den godaste jag ätit faktiskt..och chokladfondanten var juh föööööööör jäkla god..Perka ge mig receptet nu direkt :)

    SvaraRadera
  2. Glömt att säga att fördrink nr 2 var 2cl Absinth och resten med Skumpa..Snacka om att slå tilli skallen och retade verkligen upp magen innan maten :)

    SvaraRadera
  3. Herregud, hur fick ni i er allt det där.....men det såg väldigt gott ut, hade gärna varit med:) // Ella

    SvaraRadera
  4. Clara, vad tror du om något sånt här nästa år när vi kommer upp :)// Syrran

    SvaraRadera
  5. DIT vill jag också gå, men kanske inte betala för kalaset:) /ellinor

    SvaraRadera