fredag 30 december 2011

Julafton 16.00-00.00

Började med en och en halv timme i bil....

Tills vi till slut kom fram till min moster med familj!!

Där blev vi välkomna med glögg och aktiviteter!!

Dart
(jo, det är jag som är LS - fråga mig inte hur jag fick 04 poäng)
(ville iaf ha tvåsiffrigt där av 0 före=))


...och under tiden skulle vi en och en i tre minuter gå in bakom ett skynke och måla något som vi heller inte fick säga till nån annan....

Till slut blev det denna fina tavlan som ska sitta i deras hönshus (gästhus)=)

Gissa vad jag målat??
Kan säga att 3 minuter ALDRIG har gått så fort i hela mitt liv...
 Tredje och sista julklappsutdelning....
 ...och så även det sista julbordet....

åhhhh.... va gott det var!!!
 .....jag älskar också varmrökt lax och onsalakorv på julbordet!!!=)

 Eva- Lena har börat med en ny tradition!!
Jättekul!!

Förut spelade vi alltid julklappsspelet....vilket kan bli lite tråkigt, eftersom att man typ spelar det flera gånger varje jul....

Så istället nu så har hon börjat med att köpa en julklapp som hon sedan slår in så att man kan känna vad det är i. Sen går det ut på att alla får klämma och känna på paketet en och en och sen fråga Eva ja och nej-frågor; Är det något man kan äta?? Är det gjort av plast?? Eller så får man gissa om man tror att man kan svaret och den som till slut kommer på vad det är får paketet!! Kul va!!

Poängen är nog att inte ha något alldeles för lätt....

Förra gången hade hon slagit in en sån här silikonvante i form av en gorilla som man har när man tar ut varma saker ur ugnen....gööööörsvårt....och i år var det en sån här liten första hjälpen-väska!!

Jättekul lek!!!

PROVA!!=)

En mistel vill jag ha hemma nästa år!!
 Pyamasparty i hönshuset...

Och dagen efter spelade vi spel

Labyrint -spelet är hur kul som helst och passar typ alla åldrar!!

Jomenvisst.....nu har ni sett hur hela min jul såg ut!!=)

Fantastiskt trevligt var det.....
....och sååååå många fina julklappar som man fått!!!

TACK ALLA för allt fint jag fått!!!

1 kommentar:

  1. ja du, det var verkligen en trevlig jul från morgon till kväll, jag är så stolt över min familj :) //Ella
    Ps Jättefin dokumentering av dagen också Ds

    SvaraRadera