söndag 19 februari 2012

My secret...

Nu var det faktiskt så här att jag skulle bjuda på fika på jobbet....

Hade varit på Ica Maxi och köpt lite kakor och vindruvor...
kom hem och kände att NEJ, det här räcker inte!!

21.00 ställde jag mig och skulle baka muffins
mmmm....gott!!

Eller nej

MISSLYCKAT!

Hur länge sen var det man baka muffins när man inte minns att man bara skulle fylla ytte pytte smet i formarna....

Jag missade den lilla detaljen!!

Kunde INTE bjuda på muffins som såg ut så här.....

Ooooooooscaaaaaaar 
var snäll och gick till affären och styrde upp fikat 22.30=)


Hade faktiskt inte tänkt att berätta här hur värdelös jag är på att baka muffins...
...men va fasiken!...
=)

Har en annan fråga...

Hittade det här receptet i en kokbok...

Ska man verkligen vispa matfett och socker pösigt?
i receptet jag gick efter vispade jag ägg och socker pösigt!!

Vilket är bäst??

2 kommentarer:

  1. Ja det går bra att vispa smör och socker porröst. Se bara till att smöret är mjukt när du börjar för då går det lättare. Jag gör på det sättet när jag gör min mjuka pepparkaka. Om du går in på recept.nu så hitter du recept på Semla a la LCHF.

    SvaraRadera
  2. Du, det är inte fel att ha en moster som kan, det hon inte vet om recept vet ingen annan heller....jag har ju turen att få provsmaka en gång om året:)

    SvaraRadera