tisdag 2 mars 2010

RYAs äventyr...

Det har börjat med lite sporadiska vägringar från RYAs sida...men idag sa hon ifrån! Totalvägrade att starta....utanför Ica Maxi.... när vi hade storhandlat....

Som tur kom Tisdagens hjälte och räddade oss med sin firmabil...LINUS....otur att det bara fanns två platser i bilen och jag fick sitta bak å ha det trevligt bland alla verktyg å matkassar! ...nej, det fanns inga säten....



Efter 3 timmar åkte vi tillbaka för att hämta hem RYA... va ju lite färre bilar på parkeringen då, vilket underlättade när vi trodde vi skulle lösa biffen med startkablar...men ICKE...RYA va fortfarande sur och totalvägrade....

Efter en rundvisning på borås mackar köpte vi en gul och fin bogseringslina...det var här äventyret började...

Efter lite ångest satte jag mig i bilen som skulle bogseras med Oscar som passagerare....vet inte om han nånsin varit så rädd när han åkt med mig förut..... men resan gick fint och linan var spänd så gott som hela tiden...även när det gick som fortast...25 km/h=)...väldigt läskigt i nerförbackarna kan jag lova... men är numera en erfarenhet rikare=)


...det roligast på hela äventyret var nog dock när Linus lekte Sveriges starkaste man och istället för att bogsera sista biten valde att dra RYA och mig för hand.... kunde ju inte låta bli att fota=)


TACK FÖR HJÄLPEN....

återkommer med RYAs dom imorrn när jag ringt Carnes bil, stället där RYA numera står först i kön och hänger på låset...

3 kommentarer:

  1. Rätt kul att följa Ryas äventyr=) hur gick det sen??

    SvaraRadera
  2. I know... tänkte att ganska många skulle vara intresserade av att veta=) RYA hamnade på Carnes bil...hade glapp i nyckelkännaren (????) och har tydligen bytt ett stift där...så nu mår hon mycket bättre...BARA 602kr.. billigt tyckte vi!=) men RYA fick ändå stanna över natten...kändes bäst så...men ska hämtas imorgon bitti=)

    SvaraRadera
  3. Hoppas att hon blir helt återställd och inte får några "mén" av sitt äventyr=)//ella

    SvaraRadera