måndag 13 december 2010

Spåtant??

Jaha....då va man nyklippt och nyslingad (hör och häpna....inte varje gång.....ja, mamma....ljusbruna slingor....men blev inte alls så mörkt som du säkert tror nu, utan är fortfarande blond, bara inte råttfärgad längre!!!)...=)

Sitter där i stolen då hon plötsligt frågar om jag fäller/fällt mycket hår?? och att en stor del av mina hårstrån har gått av nära hårbotten.....JAAA, inte bara mycket, utan otroligt mycket....kan dra ur flera tofsar varje dag typ och kan inte ha nersläppt hår utan att se ut som att jag fått päls....

ja, håret påverkas ju väldigt mycket av stress, säger hon....jaja, den har jag hört förut och kan inte göra så mycket åt det..... eller kanske om man mår dåligt under längre tid....verkar ändå som att det var några månader sen, för här kan du se hur håret har börjat växa ut igen och pekar på mitt nytillkomna snagg mitt på huvudet.... jag hummade lite lätt, bytte samtalsämne och kände att hon satte huvudet på spiken!

Tror nog att det är dags att skärpa mig....annars kommer jag ha helsnaggat (inte frivilligt) hår uppe på huvudet och långa tunna stripor hängandes i nacken....SNYGGT!!!

2 kommentarer:

  1. det kan ju bli en frisyr du aldrig testat förr i alla fall, eller hur var det nu du såg ut som liten??? /ellinor

    SvaraRadera
  2. haha..... om jag inte missminner mig så kan det nog bli en repris på en populär frisyr där runt femårsåldern eller nåt....haha.... skillnaden är bara att då var det nog modernt.....hoppas jag iaf....annars hade mamma sjukt dålig smak=) haha..

    SvaraRadera