onsdag 22 december 2010

Tisdag....

Hur kan en lugn tisdag bli helt stressig?? hur kan 9 timmar bara springa iväg, jag slutade ju tidigt......jo, jag ska förklara.....

Man börjar med en (ganska långsam) lunch på Georges vid 14-slasket...
...sen shoppar man julklappar en sväng... kommer fram till att alla saker man bestämt att man ska köpa inte finns kvar i rätt storlek är helt slut överhuvudtaget....

Sen springer man upp till lägenhet och rekordsnabbt slår in så många julklappar som man bara kan för att kunna skicka med mamma hem till Viskafors när hon slutar jobba vid 17....

Sen går man ner till stan igen för att tänka om och ändå försöka köpa färdigt alla julklappar.....inser att kön på cervera inte är värd en timme etc.....det gick inte speciellt bra för mig..... halv sju ringer mamma som en räddande ängel och kläcker den sista julklappen som jag letat efter i två timmar..... springer genast till alla butiker den möjligtvis kan finnas i.....men NEJ......

Knalleland.... har ingen bil....hinner inte gå.... ringer min bästa livlina som givetvis ställer upp....åker till Knalle och hittar den perfekta julklappen (kan man iaf få tro tills personen ifråga öppnar den)... snabbt tillbaka....

....hittade förövrigt en ganska snygg stege på Åhlens för 250kr....vore kanske perfekt till mitt sovrum.....(är dock inte den perfekta stegen, men skulle kunna duga tills bättre införskaffats!!=))

....var va vi.....jo, snabbt tillbaka.....till bion och hämtade ut 9 biljetter och sen stressa till den godaste kvällsmaten jag ätit på länge.... pust.....

....sen blev det bio med gänget!!=)

The Town en ganska bra bankrånarfilm faktiskt!!!


Stressig dag helt enkelt.... Tack Tirre för att du stod ut med mig!!!=)

3 kommentarer:

  1. En lyckad kväll med andra ord :) Grym kille som styr upp antar jag :)

    SvaraRadera
  2. Ett tack hade du väl kunnat kosta på dej att ge han här i bloggen va :)

    SvaraRadera