måndag 23 januari 2012

Det är sååååå skönt....

...att sluta jobba tidigt vissa dagar!!

Oftast brukar jag dock vara sviiintrött och däcka i soffan och sen inte orka ta mig därifrån...
(jag vet, man ska aldrig sätta sig ner)...

MEN idag!

jag var knappt ens trött när jag kom hem!!
(måste berott på den lugna helgen eller nåt...)

Har grejat lite (iaf tillräckligt så att det dåliga samvetet ska hålla sig borta!) 
och kollat färdigt på en skiiiitbra film (lägger upp senare i veckan)... 

och ändå är klockan bara 17!!

Funderar lite på vad man ska göra nu;

*Plocka fram symaskinen och börja ett nytt projekt....
(nån som vill med till tygaffär snart förresten!!!)

*Virka nåt par conversedojjor till kanske....

*Promme....njaaa, känns som det sämsta alternativet....

*Slänga fram ett 1000-bitars-pussel på vardagsrumsbordet....
(är ju såååå mysigt att pussla!!!!)
(vet dock inte om det uppskattas av alla här i familjen...)

*Börja kolla på SOA säsong 2...

*Eller bara fortsätta slösurfa...
(mina kära kollegor på jobbet håller på med nåt spel på internet...
kanske ska starta med ett nytt beroende...)

*Eller börja läsa den braiga boken jag fick i julklapp...


Det här mina vänner!!
DET ÄR LIVET UTAN BARN!=)

i-landsproblem!

MEN
det är inte så att jag inte har nåt att göra...
...jag är faktiskt uppbokad ikväll...

Låt se;

19.00 Vem vet mest (2:an)
19.30 Halv åtta hos mig (4:an)
20.00 Sofias Änglar (5:an) - (nödlösning)
21.00 Mammor & minimodeller

Har ni sett det sistnämnda??

Alltså både skrämmande och underhållande på samma gång!
Men kan liksom inte låta bli att titta...

Inte ofta jag gör en sån här live-update mitt i veckan
(brukar oftast vara vadharhänt-updates om ni inte märkt det=))

Och måste faktiskt också säga att jag brukar knappt vara hemma på kvällarna, 
så detta är INTE en vanlig vardag för mig med så mycket Tv-tittande!! 
men ändå väldigt trevligt mellan varven...

Har förresten ätit pasta med köttfärssås idag till middag...
jepp, ni hörde rätt...
PASTA!!
Det var väldigt gott!!!




1 kommentar: