fredag 6 januari 2012

Nyårsafton!!

Firades i Dalarna hos Oscars släkt!!
God mat....
Första gången jag provade både älgfilé och tjälknöl....
....njaaaa, älg är kanske inte nya favoriten.... men kul att testa nåt nytt=)
....men visst ser det hur gott ut som helst!!!=)
...och gott vin....
...och fantastiska desserter!!=)

Julklappsspelet spelades...
alltid lika kul!
...och mormor läste om nyårsaftarna från 2000 och 2002 ur sina gamla memoarer....
...stämningshöjarn=)...
....innan tolvslaget hoppade vi i badet....
därav väldigt dåligt med bilder...
(...har dock några, men verkar som att de ska vara censurerade=)....)

....såååååå skönt.....
å mysigt att sitta i badtunnan, dricka champagne och titta på alla fyrverkerier!!=)
...sammanlagt 5 timmar blev det i badet och lagom till hockeyn vid 4 gick vi upp.....
Snacka om russinfingrar!!

Men rena var vi=)

(dock somnade vi ifrån hockeyn allihopa=))

Väldigt trevlig nyårsafton får jag säga=)

3 kommentarer:

  1. Man snälla Linda, har INTE du ätit tjälaknöl på älg förut?

    SvaraRadera
  2. ojdå, tänkte precis skriva att det var kanske precis vad jag ätit förut!! nyårsafton kanske!!=)

    Jag skyller på mitt guldfiskminne=)

    SvaraRadera
  3. LIndaaaaaa...jag sa juh det men likt förbaskat sa du nej :)

    En mkt bra nyårsafton och god mat som vi lagade...allt var perfekt...soft men ändå nice...lite svårt för linda att hänga med i äppelbomålet då det brakar loss men det gick bra ändå :) svårare att förstå drackaamannen ;)

    SvaraRadera