onsdag 5 januari 2011

Längst innerst inne....

Det är inte bara kul att dela rum med en tonåring
utan också omvälvande, spännande,
intressant och förbluffande....

Förbluffande om hur mkt tankar som ändå finns inne i deras huvuden.....nattetid....

Tänkte dela med mig av några nattliga samtal eller ska jag säga monologer....

01.46
Efter ganska lång diskussion (igen monolog)
om allt och inget kommer detta konstanterande
"Alltså i det gåtfulla livet är allt omöjligt möjligt möjligtvis.....
Den som vet svaret på allt har inget kvar att leva för.....
Han måste vara vår allsmäktig...."

Konstpaus

02.08
Ångesten över sen tidpunkt på dygnet har börjat infinna sig...
"Mamma har dom bästa visdomsorden....
När man inte kan sova
så säger hon att det räcker att man ligger och blundar
så är det samma sak som att sova......
Så när jag inte kan sova så ligger jag och tänker
'Ah, gytt...nu sover jag....NOT'....."

Inandning

02.10
"Alltså min hjärna är som en j_a facebookchat
det bara kommer upp nya konversationer hela tiden"......

JO TACK, GODNATT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar