tisdag 25 januari 2011

Sjuk.... Eller???

Hur vet man att man är sjuk? Hur vet man att man är tillräckligt sjuk för att stanna hemma från jobbet?? I söndagskväll var jag 100% inställd på att gå till jobbet.... Ända tills iprenen slutat verka och jag blev dödssjuk igen...

Direkt på måndag morgon ringde jag jobbet... 2 sek senare ångrade jag mig och kände att jag var världens klenaste människa, men tänkte ändå att jag fick stå mitt kast!! (det värsta av allt är att jag nyligen sagt; åh, vad skönt det vore om man fick lite feber och kan sitta i soffan en hel dag och bara kolla på film.... Here I am!! INTE kul!!!)

Nåja, enligt mammas råd att dricka mycket var jag tvungen att gå till Ica för inhandling av sjukproviant!!

Det var där.... Det var där jag insåg att jag gjorde rätt som inte gick till jobbet.... Svetten började rinna, eller jag mena forsa... Ni vet när man verkligen känner hur det rinner svettpärlor nerför kroppen....+ att jag var tvungen att sätta mig ner på huk i varannan gång för att inte svimma typ.... Orken var totalt bortblåst!!!

Mitt andra tecken på att jag verkligen är stannahemmasjukfrånjobbet är att igår spenderade jag all min vakna tid på samma plats i soffan heeela dagen utan att göra en endaste aktivitet... Jo, tvn va på såklart.... UTAN att få ångest.... = det händer inte annars= måste vara dödssjuk....

Så, nu har jag nog lyckats övertala mig själv att jag verkligen är ganska sjuk..... Men hoppas ändå att doktorn idag tycker annorlunda så jag kan gå till jobbet imorrn!!!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar