torsdag 19 augusti 2010

Inte min dag....

Dagen börjar med jobb ända fram till halv sex....pust....sen åkte jag in med en förvirrad (snart) 20-åring för att handla till det "lilla" kalaset på lördag....inköpslista är ingen sport tydligen...

Väl inne på systemet för att fylla på förrådet kommer vi fram till kassan...och lägger upp alla MINA varor (tycker inte om att gå till systemet ofta, så tog lite vad jag hitta där inne=typ en av varje...) då ber kassörskan om lillebrors legitimation....jag förklarade då för henne att han inte hade åldern inne och att vi bara handla till mig... hon gav sig inte och kön börja sucka.... iaf efter många om och men visar han sitt körkort för kassörskan och hon log och sa tack och jag fick helt plötsligt köpa....VAD ÄR DET FÖR MENING ATT VISA LEG OM MAN INTE HAR ÅLDERN INNE?? OCH VARFÖR FÅR JAG HELT PLÖTSLIGT KÖPA NÄR HAN VISAT SITT 19-ÅRIGA KÖRKORT??
Dom borde nog se över sin personal på systembolaget!!

Senare på kvällen när jag skulle ut och övningsköra med de yngre förmågorna säger den ena....Du Linda, Jag har kommit på en teori nu över hur det ligger till med pedalerna i bilen....Jaja, säger jag, starta bilen och kör nu..... Killen som tyckte han hade varit smart och kommit på funktionen över pedalerna trampar ner de två pedalerna till höger för att sedan starta bilen.....

Jag säger då det, inte lätt att övningsköra med självmordsbombare....

1 kommentar:

  1. Jag vill höra hans teori...i ord. Han kanske hade en bra förklaring =)

    SvaraRadera