söndag 29 augusti 2010

Uppäten....

Min ögonsmitta håller på att äta upp min hjärna.... ibland är jag sååå trög!! (jaja, vet vad ni tänker) Har börjat tappa ord som jag verkligen inte kan komma på och måste typ tänka efter innan jag säger saker (nej, brukar inte behöva göra det...) och säger helt plötsligt mycket ehhh....mitt i meningar....

Det som fick bägaren att rinna över var igår när jag skulle beställa en tacotallrik för 85kr.....står i kö och har tagit fram pengar och är allmänt förberedd och fullt inställd på vad jag ska beställa....när väl jag står längst fram i kassan och hör han säga -Ja, tack....känner jag bara hur lång tid det tar för mig att få ut ett ord och snubben i kassan i kassan tittar frågande på mig...

När väl hjärnan kopplat med munnen säger jag helt plötsligt "85!" känner mig nöjd med mitt svar och av ansiktsuttrycket att döma fattar jag inte att jag har sagt något fel....I vanliga fall hade man snabbt åtgärdat felet och skrattat lite....men även här tar det flera sekunder innan jag hinner fatta vad jag sagt och Elin och Linus som står dubbelvikta brevid mig är verkligen till hjälp....eh NOT!

Fick till slut min Tacotallrik......men har börjat bli lite rädd för mig själv.....Demens.com?

2 kommentarer:

  1. HAhahahahah vad händer?? det skulle jag velat höra :)/becs

    SvaraRadera
  2. haha....förstår ingenting!! börjar snart bli lite orolig=)....nog dags att aktivera hjärnan med mer än tv och bloggning på hemmafronten=)

    SvaraRadera