onsdag 15 september 2010

Dr serviceminded!!

Idag tog jag äntligen det stora steget och ringde vårdcentralen angående min störiga hosta som får andra att bli döva....

Klockan ett kan du få en tid....ehhh...passar inte riktigt, det går inte att få en tid imorrn??....Nej, isf måste du ringa och boka imorrn......Oki, men du har ingen tid senare idag, slutar nämligen fyra?? Suck, stön, pust, oki, klockan tre kan du få komma!

Väl där går jag in i ett helt tomt väntrum och endast en sittande receptionist som sitter och stirrar stint (heter det så) på sin dator och vägrar att släppa den med blicken.....jag tittar lite undrande, men förstår ganska snabbt att hon inte kommer att ge mig en sekunds uppmärksamhet...så jag drar en nummerlapp som finns där brevid henne...går tre meter och ska precis sätta ner rumpan, då hon trycker på knappen och det blir min tur! BINGO! Kändes nödvändigt!

Jag berättar att jag har en tid klockan tre och mitt personnummer som man alltid gör...... det blir 100kr säger hon då..... jag har ju inte gjort nåt än....inte ofta man betalar före man får nånting..... betalade iaf och log mitt allra finaste leende och sa tack och gick och satte mig igen!

Inne hos doktorn som för övrigt var en snigel i sitt föregående liv (mena inte att han spred slem överallt, utan tänkte snarare på farten), ställde alla möjliga frågor och sa ett djupt hmmm efter varje svar.... lyssnade på lungor, hjärta, tog blodtryck och kollade hals typ....och alla dessa frågor.... letade lite i sina lådor....för att se om han just för tillfället hittade nånting som han kunde prova på mig.....hittade en liten blåsgrej....den här kan vi prova sa han....efter att jag gjort tre gånger och han berömt mig för min goda teknik, sa han; hmmm....nej, den hjälpte inte..... försökskanin?....JAAA....

efter ett antal hummanden och många tysta funderande minuter kom han fram till att det bästa var nog att ge mig lite antibiotika.....det tar ju bort det mesta!!

Ännu mer pengar fattigare och lite antibiotika rikare......det kan hända att det här inte hjälper säger han till mig, men isf får du bara komma tillbaka....GÄRNA tänkte jag då!

Vad hände med lite prover.....ett blodprov hade känts bra tycker jag.... hade iaf inte lunginflammation!!=)

För att göra en lång historia kort, så gick jag till doktorn idag och fick antibiotika!! BRA VA=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar