söndag 5 september 2010

Helgen i detalj!!

Jag har ätit godis!!


Jag har förtidsröstat!! Finns en sån liten fin stuga mitt på torget som är öppen nästan jämt!....hur smidigt som helst och ingen kö.....MEN det är ingen lek att rösta....hur avancerat som helst.....hur vet man hur man ska göra??? nästa gång jag ska rösta ska jag googla hur man gör först!!! Men skönt att ha det gjort iaf=)


Jag har varit och kollat på fotboll på Borås Arena....Rorobejdon (osäker på stavningen)....kom iaf på femte plats i denna storslagna turnering!! Grattis till dom!!


Publikens yngsta deltagare tyckte både det var roligt att kolla på fotboll.....


....och tråkigt!!

Vi har varit och ätit på La Copita för andra gången denna veckan.....


....sååååå god mat juh.... Bruschettan och getosten är ett måste!!!


Vi har varit en sväng (eller ja, till de stängde) på Bara ( Grand)....TREVLIGT!!!


Jag har legat i sängen en halv söndag och haft halvont i huvudet..... tills vi skulle iväg på utflykt och komma ut en sväng i det fina vädret!!..... Va på Orion och köpte smörgås och fika och var på väg till vår utflyktsplats när vi åkte förbi en korvkiosk och kom på hur fantastiskt gott det skulle vara en sån här halvbakisdag....så ändrade planerna....


....och stannade och åt korv med mos..... sååå gott....hur ofta äter man från korvkiosk egentligen??

Efter säkert en halvtimmes paus hos korvkiosken....var välbehövligt.....och en hel del analyserande av vilka som är korvkiosksbesökare åkte vi iaf vidare till vårt utflyktsmål!!

Fin skog på vägen....

Finally there...... Borås Viewpoint!! hur trevligt ställe som helst.....varför har jag aldrig varit här förut??...

....vi bredde ut vår filt.....

....och njöt av utsikten.....dålig bild....men man kan verkligen urskilja nästan hela borås.... sjukhuset, Gustav Adolf kyrkan, Caroli, NetonNet, Kamelian, Provningsanstalten, BThuset....hur bra utsikt som helst!!

I över 2 timmar underhöll vi oss med att klargöra vilka alla hus som vi såg bodde...sova lite....skönt... köra titanic...eller jag kan flyga jag är inte rädd....fika upp fikan vi köpt....lyssna på musik.....etc....

....Lyssnade bl.a. på Da Buzz för att låtsas att våran vän Jess var med oss och hade valt låt=)

Efter att vi hängt färdigt vid utsiktsplatsen...blev det en liten promenad runt ramnasjön för att smälta all fika...


....å nu blir det soffan för resten av kvällen!!!

2 kommentarer:

  1. hahah, I love it! skulle gärna varit me på alla dina dagar senaste veckan!! tar igen det på höstlööövet! krams tirre

    SvaraRadera