tisdag 28 september 2010

Polisen känns hjälpsam..

Efter råd från en äkta polisman bestämde jag mig för att anmäla denna hacker som gjort intrång på mitt cyberspaceliv....

Tog ett djupt andetag och ringde 11414.....lika livrädd som när jag ser dom i trafiken.....

Börjar då prata med en snubbe...som efter min förklaring, kort men innehållsrik, pratade med sin "boss".....som kom fram till:

Att det enda som hänt mig är att "nån" har gjort intrång på nånting vad han nu kallade det och stulit min identitet.....och det är tyvärr inget de gör åt sånt.....om det ska vara nån idé att anmäla så måste det vara för ett fall som ger förövaren fängelse och det gjorde tydligen inte detta.....

Bedrägeri frågade jag? Han har ju försökt få folk att sätta in pengar på sitt konto.....ja, men det är inget som du har råkat ut för sa mr polisman.... Det är upp till dem att anmäla i såna fall.....

Så chansen är ytterst liten att de ens kommer använda sin dyrbara tid för att bläddra förbi ditt fall i högen av oviktiga anmälningar...

Vill du fortfarande anmäla?

Eh, Nej, Tack så mycket då!
Klick.




Vet inte om det hjälper....men fick ett tips om att använda å ä eller ö i lösenord.....ska tydligen bli svårare att hacka sig in på utomlands där bokstäverna inte finns!!

3 kommentarer:

  1. Kan du inte ta hjälp av BT så att du når dem som du hade mailadresser till och inte kan nå på något annat sätt.

    SvaraRadera
  2. Bra idé..... men vågar nog inte.... en helsida med mig när jag som ser som allra ledsnast ut...haha....men det är ett alternativ=)

    SvaraRadera
  3. Finns det ingen insädarsida i BT där du bara kan berätta vad som har hänt och samtidigt varna andra.

    SvaraRadera