onsdag 13 oktober 2010

Efterlyst.....

Va ikväll på en av mina favoritonsdagsunderhållningar.....ridningen.....fantastiskt...... härligt att rida utomhus såna här härliga höstkvällar!...friska luft vill jag lova!!=)

Iaf......Ida släpper som vanligt av mig precis utanför dörren....lyx!..... ser då en sån här polisbuss som åker sakta på Stora Brogatan......konstigt en sån här lugn dag tänker jag.... menmen.....

när de är precis vid mig, stannar bussen och ut kommer två poliser.....ganska snabbt kom dom ut ur bilen..... vad har jag gjort nu??.....

ler lite fint och tänker att jag fortsätter väl gå med pulsen rusande.... Ursäkta, säger den kvinnliga polisen.....jag kollar bakom mig.....nej, det var verkligen mig hon pratade med..... Vad heter du?......eh... Linda, säger jag lite undrande.....

Vart bor du någonstans?, fortsatte hon att fråga.......eh....här....svarar jag och pekar........ännu mer nervös.......jag klämmer fram lite lätt.....Har jag gjort nåt fel??...... nej, svara polisen.....du stämmer bara VÄLDIGT bra in på ett signalement.........utan att tänka säger jag.... Jag har varit och ridit, jag har alibi!!.... (bevis på att jag sett alldeles för många polisfilmer)..... polisen tyckte nog att det var lite lustigt sagt och sa, det är lugnt, det är inget brottsligt som skett........pust tänkte jag och kände att polisen nog var färdig med mig och började gå samtidigt som polisen gick tillbaka till sin bil......Plötsligt kommer frågan bakom ryggen.....När är du född??? 830623......ÄNNU mer nervös.....oki, tack sa polisen.....ha en trevlig kväll! ehh....detsamma, sa jag.....och sprang upp i porten!.....puh....

Dubbelgångare på stan?!

och hur kommer det sig att man blir nervös.......FASTÄN man är 200% säker på att verkligen inte gjort något fel....... RESPEKT!

2 kommentarer:

  1. Jisses!! Jag fick puls bara av att läsa vad som hänt! Hur hög var då inte din puls!!!

    SvaraRadera
  2. Alibi....ha ha....du har då alltid funnit dig i alla situationer:) //Ella

    SvaraRadera