lördag 9 oktober 2010

Förtroendeingivande!

Jaha då var jag ÄN EN GÅNG till doktorn i går.....

Jag kommer in till en mycket trevlig doktor (en sån där farfarstyp som varit med i alla år) och han läser igenom min journal lite snabbt..... Ser här, sa han, att du sist fick hjälp av en stafettdoktor som gav dig antibiotika.... jag kan direkt säga att det inte är nåt bakteriellt du har, så det är inte konstigt att antibiotika inte hjälpte.....dessutom får vi inte skriva ut sånt längre.......

s.h.i.t.....vad har jag ätit för kur tänkte jag då.....en kur som inte ens får skrivas ut längre??

Känns verkligen tryggt att gå till doktorn!!

I alla fall så gjorde denna nya snälla doktorn en liten undersökning.... efter en föreläsning om hur det var förr inom vården och hur sjukdomarna utvecklats, så kom han fram till att min "lilla" hosta jag har bara är resthosta av någon gammal förkylning som inte vill ge med sig... bla bla bla....

Jag fick i alla fall en ordentlig flaska med Cocillana som skulle minska hostan, så att bronkerna inte skulle bli så irriterade.....så skulle det nog försvinna! Jag tror han!

Så sitter nu här med läppar stora som Viktoria Silvstedts - då svullet ansikte var en av biverkningarna som jag tydligen fått......känns farligt det här...... (tänk er "den galna professorn" när han blivit smal och sen blir tjock och läpparna blir stora först... eh....ja, ungefär så....=)




Såg också att det är dags att vaccinera sig mot influensatider.....är inte redo för influensan nu!!!

1 kommentar:

  1. hahah galna profesorn=) hoppas medicinen hjälper nu jag håller mina båda tummar för det :)

    SvaraRadera